TIL ALLE BILER

4 års komplet rustbeskyttelse

  • Trippel behandling (3 lag)
  • 4 års holdbarhed*
  • Billigst pr. år og i længden
  • Hulrumsproduktet lugter og drypper minimalt
  • Reduceret indhold af opløsningsmidler = bedre for miljøet
  • Mulighed for 30 års rustgaranti
  • Tectyl er godkendt jf. gældende standarder
  • Tectyl kan arbejde sammen med alle andre produkter på markedet

* forudsat at bilen ikke er rusten

Anbefales til dig

- hvis du påtænker at beholde din bil i flere år, da denne behandlingstype holder længere, og er billigst pr. år. Denne behandling er også ideel til biler med let begyndende rustangreb. Behandlingen er vores absolut stærkeste traditionelle behandlingstype. Hvis du ønsker en komplet rustbeskyttelse helt uden opløsningsidler, helt uden lugt og dryp, samt med lang holdbarhed, så vil vi anbefale vores 4 års komplet miljøbehandling.
Er du træt af støj i kabinen, så kan alle vores behandlinger kombineres med en støjdæmpning til din bil.

TRE-DOBBELT BEHANDLING

4 ÅRS HOLDBARHED

Behandlingen omfatter

  • 1 Afmontering af hjul, inderskærme, dækplader i vognbund, originale gummipropper i døre, falser og vognbund samt kabelgennemføringer mm.
  • 2 Yderligere adskillelse af bagagerum. Vi afmonterer sågar for-kofangeren på de modeller, hvor det ellers ikke er muligt at behandle tværvangen, som har stor sikkerhedsmæssig betydning ved kollision.
  • 3 Dette gør, at vi stort set altid kan behandle alle hulrum uden at bore huller – dog kan der være bilmodeller hvor enkelte borehuller er nødvendigt, for at kunne behandle korrekt.
  • 4 Vi fotodokumenterer ALTID at afmonteringen har fundet sted!
  • 5 Den omfattende adskillelse er meget tidskrævende, og det er typisk her, der spares, hvis du får tilbudt en billig undervognsbehandling andre steder.
  • 6 Bilen afrenses herefter med varmt vand under højtryk, og varmlufttørres inden behandling. Afrensning med luft er ikke nok!
  • 7 Karrosserikontrol, hvor bilen gås nøje efter og kunden kontaktes, hvis en anden type behandling anbefales, eller hvis der skal udbedres rustgennemtæringer, inden arbejdet fortsættes.
  • 8 Bilen påføres beskyttelsesvoks, således at lakken beskyttes under behandlingen.
  • 9 Behandlingen består af komplet hulrumsbehandling efter sprøjteskema specifikt til din bil. Hulrumsproduktet indeholder kun op til 2% opløsningsmidler - det er helt klart, samt lugter og drypper minimalt. Undervognen sprøjtes først med et tyndt penetrerende rustbeskyttende produkt, herefter med et kraftigere rustbeskyttende produkt, og afsluttes med et slidlag - tredobbelt behandling på vognbund (3 lag).
  • 10 Tectyl kan anvendes på- og sammen med alle andre rustbeskyttelsesmærker på markedet, og det som bilerne evt. er sprøjtet med fra fabrikken. Dette skyldes, at Tectyl er godkendt efter de svenske standarder indenfor området!
  • 11 Bilen samles omhyggeligt igen.
  • 12 Clips og skruer er inkluderet i prisen!
  • 13 Miljøtillæg er inkluderet i prisen!
  • 14 Bilen afleveres nyvasket.
  • 15 Certifikat/garantibevis udleveres.
  • 16 Tilmeld din bil til stikprøvekontrol hos Teknologisk Institut og FDM.
  • 17 Genbehandling kun hvert 4. år = billigst pr. år. Hvis der er begyndende rust bliver behandlingsintervallet kortere, og det vurderes fra bil til bil.

Er du i tvivl om hvilken behandling du skal vælge til din bil, eller har du spørgsmål, så står vi altid klar til at hjælpe dig!

Ofte stillede spørgsmål

til 4 års komplet rustbeskyttelse

Hvor lang tid tager det?

En 4 års komplet rustbeskyttelse tager et døgn og to døgn i kombination med en støjdæmpning. Dette er muligt, fordi vi har et professionelt tørreanlæg installeret, så bilerne bliver helt tørre inden de behandles.

Kan behandlingen kombineres med støjdæmpning?

Undervognsbehandlingen kan kombineres med en støjdæmpning på nyere biler uden rust, og som ikke tidligere er rustbeskyttet. Hvis bilen er behandlet, tidligere er det kun muligt at støjdæmpe bagagerummet, hvor størstedelen af støjen kommer fra.

Støjdæmpningen er 1.000 kr. billigere end normalt, når det foretages sammen med en 3- eller 4 års komplet rustbeskyttelse eller 4 års komplet miljøbehandling.

Støjdæmpning kan tilvælges i bookingmodulet, hvor prisen også fremgår.

Kan man få 30 års garanti?

Ønskes bilen i 30 års garanti, kræver det inderskærme i alle fire hjulkasser, samt stænklapper foran. Desuden kræver det, at bilen ikke er ældre end 1 år. Hvis den er ældre, skal vi se den først, og så kan du booke en gratis rustkontrol i vores bookingsystem eller ring på tlf. 66171300.

Inderskærme og stænklapper kan tilvælges i bookingmodulet, hvis bilen ikke er "født" med disse.

Kan man beskytte hjulkasserne ekstra godt?

Vi anbefaler at bilen får monteret inderskærme i hjulkasserne, hvis den ikke er "født" med det. Inderskærme beskytter karroseriet mod det massive slid, der fremkommer, når hjulene "skyder" grus og skidt op i hjulkasserne. Sådan undgår man at metallet i hjulkasserne "sandblæses" og dermed undgås rustangreb.

Mange biler på markedet i dag har fabriksmonteret inderskærme i alle fire hjulkasser, men en del har dog stadig ikke i baghjulskasserne.

Inderskærme kan tilvælges i bookingmodulet.

Kan man beskytte panelerne under bilen?

Ja det kan man, hvis man får monteret stænklapper bagved forhjulene! Panelerne er placeret bag forhjulene under bilen. Disse er hårdt udsat for slidtage, idet grus og sten fra vejen "skydes" op under panelerne - det slider på rustbeskyttelsen, og det giver stenslag (hul på lakken). Herved opstår der rust...

Dette problem kan undgås, hvis du får monteret stænklapper bagved forhjulene - disse kan tilvælges i bookingsystemet.

Fra DR KONTANT

- Ekspert fra Teknologisk Institut: "Billig undervognsbehandling er ikke pengene værd":

DR Kontant - "Billig undervognsbehanding er ikke pengene værd"

Fra Teknologisk Institut

Billig undervognsbehandling kan betyde falsk tryghed og koste dig mange penge

Konkurrencen på rustbeskyttelse er ekstremt hård, og derfor kan der hurtigt gå inflation i udbuddet af rabatter og lave priser... Det betyder desværre ret ofte, at der ikke er tid til at udføre rustbeskyttelsen ordentligt, samt have erfarne medarbejdere ansat, og så er pengene på undervognsbehandling i mange tilfælde spildt.

Teknologisk Institut anbefaler, som minimum, at stille disse krav til undervognscenter: