TIL NYE/NYERE BILER*

Støjdæmpning og lyddæmpning af bil og elbil

  • Støjdæmpning reducerer støjen i bilen med op til 50% - testet af Teknologisk Institut
  • 1000 kr. billigere sammen med en komplet rustbeskyttelse
  • Helt uden opløsningsmidler = bedre for miljøet
  • 100% lugt og drypfri
  • Virker ved hastigheder op til 100 km/time
  • Rustbeskyttende lydæmpning til bil = god akustik
  • Tectyl støjdæmpning er godkendt jf. gældende standarder
  • En lydisolering og støjisolering tager 1 døgn

* Kun til biler uden rust, og som ikke tidligere er rustbeskyttet kan blive støjdæmpet og lyddæmpet!

Anbefales til dig

- Hvis du er generet af støj fra vejbanen og ønsker støjdæmpning og lyddæmpning i din bil eller elbil ved hastigheder op til 100 km/time. Kører du mange kilometer ad gangen, kan støjen og vibrationerne i bilen være særligt genererende og ødelægge akustikken. Det gælder især under telefonsamtaler på højtaler, der bliver besværlige pga. højt lydniveau. Hvis du får udført en Tectyl støjdæmpning og lydisolering af din bil samtidig med en 4 års komplet rustbeskyttelse, 3 års komplet rustbeskyttelse eller en 4 års komplet miljøbehandling, så bliver det 1000 kr. billigere.

Dokumenteret lydreduktion, testet af Teknologisk Institut - se video klik her.

50% STØJREDUKTION

LUGT- OG DRYPFRI

UDEN OPLØSNINGSMIDLER

Tectyl støjdæmpning og lyddæmpning omfatter

  • 1 Afmontering af hjul, inderskærme i hjulkasserne, samt adskillelse af bagagerum.
  • 2 Herefter påføres en specielsæbe i hjulkasserne, der affedter disse områder.
  • 3 Hjulkasserne afrenses herefter med varmt vand under højtryk.
  • 4 Derpå påføres en speciel primer uden opløsningsmidler, hvorefter hjulkasserne og vognbunden varmelufttørres på et professionelt tørreanlæg..
  • 5 Hjulkasserne påføres Tectyl støjdæmpning – helt uden opløsningsmidler og det er 100% lugtfrit og drypfrit.
  • 6 Bagagerummet påføres Tectyl lyddæmpning indefra – helt uden opløsningsmidler. Produktet tørrer helt hårdt op, så det klistrer på ingen måde.
  • 7 Støjisoleringen er ekstrem slidstærk og er samtidig rustbeskyttende.
  • 8 Støjdæmpningen er godkendt af Teknologisk Institut og er derfor testet efter de svenske eller finske standarder, indenfor området.
  • 9 Bilen samles omhyggeligt igen, når produkterne er tørret helt op.
  • 10 Clips, skruer og miljøtillæg er inkluderet i prisen – så ingen ekstra omkostninger ellers skjulte ekstra regninger!
  • 11 Bilen vaskes, når bilen er samlet, støjdæmpet og lyddæmpet.

Er du i tvivl om hvilken behandling du skal vælge til din bil, eller har du spørgsmål, så står vi altid klar til at hjælpe dig!

Opnå effektiv støjdæmpning og lyddæmpning af din bil og elbil

Mange os bilejere kan have glæde af en støjdæmpning til vores bil - du skal dog selv opleve lyden som et problem, og man skal være opmærksom på, at lydisolering kun virker ved hastigheder op til 100km/time. Over 100 km/time vil vindstøjen tage over og så virker en støjdæmpning så godt...

Især ejere af en minibil, stationcar eller SUV oplever ofte,Støjdæmpning af bil at vejstøjen i bilen bliver høj. Det betyder, at komforten og køreglæden falder, hvis man er lydfølsom.

Test fra Teknologisk Institut viser nemlig, at en Tectyl  støjdæmpning kan reducere støjen i kabinen med op til 50%. Vær dog selv opmærksom på hvor plaget du er af lyden, for hvis dit øre ikke er "sart", så får du nok ikke så meget ud af det som mennesker med en følsom hørelse...

Ønsker du at gøre noget ved støjen og få lyden i bilen reduceret? Så book en støjdæmpning og lyddæmpning hos Fyns Undervognscenter i Odense.

Miljøvenlig støjdæmpning?

Tectyl støjdæmpning, der produceres af Valvoline er helt uden opløsningsmidler, og derfor er det bedre for miljøet end lyddæmpning, støjdæmpning og lydisolering baseret på opløsningsmidler. Tectyl's lyddæmpning er 100% fri for lugt og dryp, og det tører helt hårdt op, så det klistrer slet ikke - det er helt unikt. Desuden er produktet samtidig rustbeskyttende - to i en.

Vidste du godt, at undervognsbehandling og rustbeskyttelse bæredygtigt, fordi klimaet spares for store mængder CO2 ved at forlænge levetiden på bilerne?

Hvilken støjdæmpning er bedst?

Hvilken støjdæmpning og lyddæmpning er bedst? Det er et godt spørgsmål, som kan være svært at dokumentere!
Men da alle produkterne, uanset mærke, påsprøjtes bilens undervogn i et eller andet omfang, er det ekstremt vigtigt, at lyddæmpningsproduktet er godkendt af Teknologisk Institut og dermed testet efter enten de svenske og/eller finske standarder indenfor området - ellers kan det blive et dyrt bekendtskab. Tectyl støjdæmpning er godkendt i alle leder og kanter!

Men skal jeg vælge støjdæmpning fra Tectyl, Dinitrol, Tektrol, Suvo, Mercasol eller Pava? Det skal du selv helt afgøre, men du skal sikre dig ovenstående, samt et undervognscenter, der som minimum er testet af Teknologisk Institut og FDM. Desuden er det vigtigt at vælge et sted du har tillid til og kontroller gerne undervognscenterets anmeldelser - det kan være en god indikation.

Se Fyns Undervognscenters anmeldelser - klik her.
Læs mere om - sammenligning af undervognsbehandling - klik her.

Hvor lang tid tager en lyddæmpning af en bil

Lyddæmpningen tager et døgn og to døgn i kombination med en komplet rustbeskyttelse. Du kan læse mere om hvor lang tid en undervognsbehandling tager her.

Ønsker du ud over støjdæmpning og støjisolering af din bil også rustbeskyttelse, kan du spare penge ved at booke behandlingerne samtidigt.

Det skyldes, at vi ved begge behandlinger af- og genmonterer dele af bilens undervogn.

Ved at booke en støjdæmpning i forbindelse med en rustbeskyttende behandling, sparer vi således arbejdstid, fordi vi kun skal gennem denne proces én gang, når behandlingerne udføres i forlængelse af hinanden.

Dermed kan vi tilbyde dig en god besparelse på både støjdæmpning og rustbeskyttende undervognsbehandling. Se hvor meget, du helt konkret kan spare under bookingmodulet.

Med en lyddæmpning reduceres støjen nem fra vej og hjul, hvormed det generelle miljø i kabinen bliver optimeret.

Samtidig bliver det nemmere og mere behageligt at høre musik, podcast eller lydbøger - og ikke mindst at føre en samtale med sine medpassagerer.

Hvor anvendes støjdæmpning?

Støjdæmpning er især velegnet til biler som har "åbent" bagagerum. Det har eksempelvis stationcars, crossovers  SUV’er og kassevogne. Støjdæmpning og lyddæmpning af elbiler og hybridbiler er helt oplagt, fordi dæk og vejstøj fylder mere, idet der ikke er støj fra en brændstofmotor.

Minibiler som Seat Mii, Kia Picanto og VW Up kan også have gavn af en støjdæmpning, da de fra fabrikkens side ofte er mere sparsomt opbyggede end større og dyrere biler.

Især ved høje hastigheder kan en forskellen på en støjdæmpning mærkes i de mindre biler.

Prisreduktion i forbindelse med rustbeskyttelse

En støjdæmpende behandling gives bedst og billigst i forbindelse med en undervognsbehandling. Her har vi nemlig i forvejen skilt bilen ad, hvilket sparer dig for arbejdstimer.

Behandlingen udføres dog kun på biler uden rustangreb.

En støjdæmpende behandling tager 1 døgn alene - og 2 døgn i kombination med rustbeskyttelse. På den måde kan den ene type behandling nå at trænge ind, inden den næste påbegyndes.

Ekstra beskyttelse i hjulkasser

Udover den støjdæmpende sprøjtebehandling kan lydmiljøet i bilens kabine yderligere forbedres ved at påmontere inderskærme ved hjulkasserne.

De opfanger nemlig en del af den støj, der opstår når hjulene møder vejbanen og sørger for, at denne ikke ledes videre til kabinen.

Vi tilbyder derfor også eftermontering af inderskærme i forbindelse med vores støjdæmpning. Du tilvælger det blot i bookingmodulet.

Efterfølgende støjreduktion

Præcis måling af støjreduceringen kan aldrig gives.

Støjen i kabinen afhænger nemlig både af dæktype, vejbelægning og bilmodel. Vinterdæk medfører eksempelvis mere vejstøj end sommerdæk, på grund af dækkets opbygning - ligesom det samme gælder for asfalttyper med grov overfladestruktur.

En støjreduktion på op til 50% er dog set på visse bilmodeller, som Teknologisk Institut har testet.

Er du i tvivl om hvilken behandling du skal vælge til din bil, eller har du spørgsmål, så står vi altid klar til at hjælpe dig!

Ofte stillede spørgsmål

til støjdæmpning

Ja det gør det! Teknologisk Institut har testet en bil, der var støjdæmpet med Tectyl, hvor støjreduktionen blev målt til 50%. Men nogle mennesker er ikke så lydfølsomme som andre, så det er forskelligt, hvor stor effekt den enkelte oplever?

Fra DR KONTANT

- Ekspert fra Teknologisk Institut: "Billig undervognsbehandling er ikke pengene værd":

DR Kontant - "Billig undervognsbehanding er ikke pengene værd"

Fra Teknologisk Institut

Billig undervognsbehandling kan betyde falsk tryghed og koste dig mange penge

Konkurrencen på rustbeskyttelse er ekstremt hård, og derfor kan der hurtigt gå inflation i udbuddet af rabatter og lave priser... Det betyder desværre ret ofte, at der ikke er tid til at udføre rustbeskyttelsen ordentligt, samt have erfarne medarbejdere ansat, og så er pengene på undervognsbehandling i mange tilfælde spildt.

Teknologisk Institut anbefaler, som minimum, at stille disse krav til undervognscenter: